Kundsupportchef

Är du en driven och relationsorienterad individ med ledarerfarenhet och passion för att skapa långsiktiga affärsrelationer? Vill du vara med på vår nästa fas i vår tillväxtresa, i en nyinstiftad roll och leda vår kundsupportavdelning mot nya höjder? Då kan rollen som Kundsupportchef hos HYDAC vara din nästa utmaning!

Uppdraget

HYDAC är en global ledare inom fluidteknik och automation med över 9 000 anställda världen över. Vi erbjuder innovativa lösningar inom hydraulik, elektrifiering, filtrering, kylning och processautomation för ett brett spektrum av branscher, inklusive industri, mobil och marin. HYDACs segment för ny teknologi har stor potential eftersom den gröna omställningen ökar efterfrågan på mer klimatsmarta lösningar. Vi strävar efter att inte bara möta, utan överträffa, våra kunders förväntningar genom att erbjuda högkvalitativa produkter och enastående service.

Som Kundsupportchef kommer du att leda en avdelning med åtta kunniga och engagerade medarbetare där uppdraget är att bygga och upprätthålla starka och långvariga relationer med våra kunder och stötta HYDACs sälj- och serviceteam för att kunna öka proaktivitet och effektivitet. För att möta framtidens krav, öka samarbete inom bolaget och erbjuda kundsupport i världsklass söker HYDAC nu en chef för kundsupportteamet som kommer ha följande huvudsakliga ansvarsområden:

  • Ansvara för att leda avdelningens dagliga drift, funktion och bemanning.
  • Utveckla och följa upp avdelningens målstyrning och KPI i linje med företagets övergripande mål.
  • Säkerställa att aktiviteter för att öka kundnöjdhet genomförs på bästa sätt.
  • Ledning av förbättringsarbete och pulsstruktur för att utveckla kundvärdet.
  • Kontinuerligt förbättra och leda enligt LEAN-principer.
  • Ansvara för att relevant kundkontakt dokumenteras i CRM.
  • Utveckla det tvärfunktionella samarbetet tillsammans med övriga avdelningar.
  • Hålla introduktionsutbildningar inom ansvarsområdet.

Vem är du?

Vi tror att du har gedigen erfarenhet från relevanta roller och branscher. Du är en trygg och inkluderande ledare med dokumenterade ledaregenskaper, strategisk förmåga och starkt kundfokus. Du är resultatinriktad och driven med förmåga att skapa förtroende och leverera hög service. På HYDAC har vi högt ställda mål de kommande åren och detta är en ny roll hos oss, så självklart är du utvecklingsorienterad med förmåga att leda och utveckla både människor och verksamhet. För att lyckas i rollen är du prestigelös, lösningsorienterad och samarbetsvillig. Intresse och kompetens inom digital utveckling och verktyg är meriterande.

Vad vi erbjuder

Att arbeta på HYDAC ger dig en spännande och unik karriärmöjlighet i en nyinstiftad roll som är en nyckelroll inom det svenska bolaget – och som samtidigt ger dig kollegor och nätverk i ett internationellt storbolag. HYDAC är unika med att vara ett företag med decentraliserad styrning i en större familjeägd koncern. Våra beslutsvägar är mycket korta, vilket gör att vi kan agera mycket snabbt vilket ökar våra möjligheter att göra våra kunder nöjda. HYDAC är ett innovationsdrivet företag med stort tekniskt innehåll i egenutvecklade komponenter och system.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Spånga och du rapporterar till bolagets Supply Chain Manager. HYDAC är en arbetsplats som strävar efter mångfald och inkludering. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, etnisk bakgrund, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Ansökan

Ansök genom att använda “Ansök nu”. I denna rekrytering samarbetar HYDAC med rekryteringsföretaget Skoog Stjerna. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, bestående av ditt CV och några rader om varför du söker och vad som gör dig till rätt person för tjänsten. Urval sker löpande, så vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mary Bjelkemyr på 070-733 28 19 eller Ken Skoog på 070-444 38 80.