Vill du vara med på en utvecklingsresa i ett internationellt bolag i framkant där du får bygga upp en customer success-funktion i värdsklass? Då kan det här vara din nästa utmaning!
Vi söker en kommunikativ, strategisk och kundfokuserad chef för vårt Customer Success-team för att leda och förändra vårt arbete. Rekryteringen är en viktig del av SCN:s pågående förändring till att bygga en mer affärsinriktad och proaktiv organisation i alla led. Rollen är ny i organisationen och avgörande för att skapa värde för kund, leverantör, service och merförsäljning och kommer att ingå bolagets ledningsgrupp. Rollen. Som Head of Customer Success har du ett strategiskt och operativt ansvar för att säkerställa att kunderna får maximalt värde av våra produkter. Du har det övergripande ansvaret för att säkerställa att våra kunder får maximalt värde av våra tjänster och produkter.
- Leda och utveckla CSM-avdelningen, processer och arbetssätt
- Utveckla SCN:s proaktiva arbete med våra kunder
- Identifiera och driva avdelningens merförsäljning
- Ansvar för att affärssystemet har rätt information och indata
- Analys av kundfeedback och betyg
- Arbeta i bolagets ledningsgrupp
Rollen är placerad på SCN:s huvudkontor i Upplands Väsby.
PROFIL
- Flera års erfarenhet av chefsroll inom exempelvis customer relations, customer success, kundtjänst, innesälj eller försäljning
- Erfarenhet av att utveckla en avdelning, arbetssätt och processer
- Erfarenhet från bolag som säljer eller distribuerar produkter
- Arbetat med ett tydligt ledarskap och drivit igenom förändringar
- Erfarenhet av att driva merförsäljning
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift samt erfarenhet av att använda engelska i kontakt med kunder och/eller leverantörer
VEM SÖKER VI?
Vi söker en coachande chef som är trygg i sina beslut och ser förändring som en självklar del av sitt uppdrag. Du är kommersiell i ditt tankesätt och förstår hur ett proaktivt arbete med Customer Success Management skapar värde både för kund och för SCN.
VI ERBJUDER
En nyckelroll i ett där din kunskap är avgörande för vår fortsatta tillväxt och kundnöjdhet. Då rollen är placerad i ledningsgruppen får du möjlighet att utvecklas och vara delaktig i strategiska beslut. Vi erbjuder marknadsmässiga villkor och förmåner.
OM SCN, SENSOR CONTROL NORDIC
SCN, Sensor Control Nordic, är en oberoende leverantör av sensorer och system inom industriautomation. SCN strävar efter att erbjuda det bästa produktsortimentet, bästa pris/prestandaförhållande och 100% tillförlitlighet gällande logistiken. Med en lång erfarenhet och stor teknisk kunskap om de produkter man säljer kan SCN erbjuda sina många kunder service av hög kvalité. Visionen är att bli Europas ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare. SCN arbetar i hela Europa och för att vara nära sina kunder har man kontor i Stockholm, Malmö, Sundsvall, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo, Tallinn och Birmingham.
SCN ingår i den svenska börsnoterade tekniklösningskoncernen Addtech. Addtech består av 150 självständiga bolag som säljer högteknologiska produkter och lösningar till kunder inom framför allt tillverkande industri och infrastruktur i cirka 20 länder – med fokus på långsiktig hållbar tillväxt. SCN har därav tillgång till ett globalt nätverk av tekniskt innovativa samarbetspartners. Som en del av Addtech har SCN det lilla företagets flexibilitet, platta organisation och obyråkratiska hållning tillsammans med det stora företagets resurser, nätverkande och karriärmöjligheter.