Intervju med Daniel Ljungel – CEO på Tibern AB

Hur kom du i kontakt med Skoog Stjerna?

Under 2022 blev jag kontaktad av Mary Bjelkemyr på Skoog Stjerna angående rollen som CEO för Tibern AB. Redan från vårt första samtal fick jag ett mycket gott intryck – det var tydligt att hon hade en djup förståelse för både Tiberns verksamhet och visade intresse av att förstå min egen bakgrund.

Hur upplevde du rekryteringsprocessen?

Processen var professionell, strukturerad och framför allt väldigt transparent. Mary höll en öppen och kontinuerlig dialog, vilket gjorde att jag alltid visste var vi befann oss och vad nästa steg var. Hennes sätt att hantera processen ingav en stor trygghet.

Vad skulle du säga utmärker Mary och Skoog Stjerna som rekryteringspartner?

Mary har en unik förmåga att verkligen förstå både företaget och kandidaten. Hon såg inte bara till kompetenserna utan även till personlighet och vad uppdragsgivarna önskade skapa, vilket gjorde att matchningen kändes helt rätt. Dessutom var hennes engagemang genuint – hon ville verkligen att det skulle bli en bra lösning för båda parter.

Berätta lite om din roll på Tibern AB och vad som lockade dig till uppdraget.

Tibern AB bildades för att ta över drift och förvaltning av Tambur, systemet för effektiva fastighetstillträden. Det var som en inverterad startup när jag tillträdde som CEO. Produkten fanns redan men jag fick möjligheten att bygga upp själva bolaget från grunden – rekrytera teamet, sätta värdegrund, etablera kontor och forma bolagets identitet. Att få vara med i den fasen av ett bolags utveckling var otroligt inspirerande och en av de stora anledningarna till att jag tackade ja.

Vad är tre ord du förknippar med Skoog Stjerna?

Insiktsfulla, engagerade och träffsäkra.

Läs mer om hur Skoog Stjerna hjälpte Rabi Can, Sverigechef på HELP Försäkring med rekrytering av en affärsutvecklare. Länk till intervjun.