Regional Sales Manager DACH & Nordics

Strukturerad och driven säljexpert sökes!

Vi söker en Regional Sales Manager DACH & Nordics till Blika Solutions, som utvecklar och levererar SaaS-lösningar främst till Skatt- och Legalavdelningarna i stora multinationella koncerner. Hittills har Blika framgångsrikt erövrat större delen av svenska marknaden genom att VD och produktägare har sålt ”vid sidan om”. Nu söker vi dig som tar ett helhetsgrepp om försäljningen. Det inbegriper att:

  • Prospektera, bygga pipeline och få in nya kunder på nya marknader, varav DACH-regionen och Norden är prioriterade. Detta inkluderar att genomföra inledande demos online, offerera Blikas tjänster och att driva affärerna mot avslut.
  • Öka försäljningen till befintliga kunder där fler moduler kan adderas.
  • Styra upp VDs och produktägares försäljning; de kommer att fortsätta driva affärer men behöver en säljledare som både stöttar och driver på dem (därav denna rekrytering).
  • Professionalisera, utveckla och förfina säljprocesserna.

Som ansvarig säljare är du motorn som ser till att det händer. I praktiken jobbar ni med affärerna tillsammans ibland och självständigt ibland. De flesta förstamötena sker digitalt, andramöten och kunder som finns nära geografiskt sker IRL.

Rollen är placerad i centrala Stockholm. Tjänsteresor förekommer, främst inom Norden och till Tyskland, Schweiz och Österrike, uppskattningsvis månadsvis.

För att lyckas i rollen är du – förutom en erfaren säljare – trygg i din säljkompetens så att du kan utveckla framgångsrika säljprocesser och inspirera till hög säljaktivitet, både genom egen aktivitet och genom andra.

Här kommer du till ett spännande tillväxtbolag där du får arbeta tillsammans med dedikerade, prestigelösa kollegor på ett centralt kontor i en hemtrevlig miljö. I takt med att Blika växer, både organiskt och genom förvärv, har rätt person goda möjligheter att fortsätta utvecklas med Blika i en internationell miljö.

Kvalifikationer

  • Erfarenhet av B2B försäljning internationellt och med flera beslutsfattare inblandade
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat i affärssammanhang

Meriterande

  • Erfarenhet från tyska och schweiziska marknaderna är meriterande
  • Erfarenhet av att sälja SaaS-produkter
  • Erfarenhet av att hålla i demos online
  • Vana av att jobba i och med SalesForce som säljstödsystem
  • Tyska språkkunskaper

Egenskaper

  • Uthållig för att kunna driva flera affärsprocesser parallellt
  • Resultatorienterad
  • Systematisk och strukturerad
  • Entreprenörsanda
  • En god självledare som kan balansera mellan lagarbete och självständigt arbete  

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Blika Solutions AB med Skoog Stjerna. Du är varmt välkommen in med din ansökan till oss bestående av din CV, eller din väl uppdaterade LinkedIn-profil, där dina erfarenheter som är relevanta för den här rollen framkommer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Linhart på tel 0733 700 733 eller e-post cecilia@skoogstjerna.se.

Du ansöker genom “Ansök nu”-funktionen nedan.

Om Blika Solutions AB

“Digitalization of your Tax and Legal departments – all in one place”

Blika Solutions utvecklar och levererar flexibla och tidsbesparande SaaS-lösningar för i huvudsak skatte- och juristavdelningar på stora koncernbolag. Med hjälp av Blikas lösningar kan de samla in, sortera, lagra, analysera och presentera skatte-, juridisk och finansiell information på ett strukturerat och sökbart sätt. Bland Blikas kunder finns flertalet välkända koncernbolag med huvudsäte i Sverige.

Blika Solutions grundades 1989, gick över till molnbaserad lösning 2014 och ägs av investerare till 60% sedan 2022, resterande del ägs av grundarna och personal. Tillsammans med systerbolaget i Tyskland Audimex ag har de fyra kontor och är 70 anställda, fördelade på cirka 20 st i Sverige och cirka 50 st i Tyskland.

Läs mer på blika.com