Koncernredovisningsansvarig

Redo för nästa steg? Nu har du chans att komma till ett dynamiskt team hos en av Nordens största och mest välrenommerade vårdkoncerner.

Som Koncernredovisningsansvarig för Aleris Group ansvarar du för koncernens legala konsoliderade rapportering och årsredovisningen. Tillsammans med CFO ansvarar du för koncernens cash pool och bankrapportering i enlighet med koncernens bankavtal. Därtill driver du förbättrings- och utvecklingsprojekt tillsammans med Group Finance-teamet. Konsolideringen görs i Aaro system och strukturen är relativt okomplicerad med legala enheter i Sverige, Norge och Danmark. Redovisningsregelverket IFRS tillämpas i koncernredovisningen.

Arbetsuppgifter:

  • Månatlig koncernredovisning
  • Kvartalsredovisning för banken
  • Årsredovisning för koncernen (och koordinering av dotterbolagen)
  • Leda och koordinera arbetet med revisorerna
  • Involverad i lånesidan, bankdiskussioner och treasury, leasehantering och förvärvsanalyser
  • Medverka i utvecklingsprojekt inom koncernen

Tjänsten rapporterar till och arbetar i nära samarbete med CFO och är placerad på huvudkontoret i centrala Stockholm.

För att lyckas i rollen ser vi framför allt att du har en god förståelse för och erfarenhet av koncernredovisning i kombination med laganda och ett öppet sinne för utveckling.

Hos oss blir du en del av ett dynamiskt team med stor möjlighet att påverka och driva förändringar. Vi har roligt ihop! Även om var och en har sitt specialistområde samarbetar vi och driver förbättringsprojekt gemensamt. För att trivas hos oss är det en fördel om du uppskattar både samarbete liksom självständigt arbete.

Kvalifikationer

  • Flerårig erfarenhet av liknande funktion och inom redovisning och särskilt koncernredovisning samt skatt och finansiell analys, företrädesvis inom IFRS principer
  • Har arbetat med årsredovisning för en koncern
  • Akademisk examen inom ekonomi

Meriterande

  • Erfarenhet inom revision
  • Erfarenhet av due dilligence och företagsförvärv inklusive PPA utredningar
  • Erfarenhet med förståelse för finansiering

Egenskaper

  • Tar ägarskap och driver arbetsuppgifter/projekt i mål
  • Noggrann och fokuserad på kvalitet i redovisning
  • God kommunikationsförmåga
  • Bygger relationer och skapar nätverk

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Aleris med Skoog Stjerna. Du är varmt välkommen in med din ansökan till oss bestående av din CV, eller din väl uppdaterade LinkedIn-profil, där dina erfarenheter som är relevanta för den här rollen framkommer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Linhart på tel 0733 700 733 eller e-post cecilia@skoogstjerna.se.

Du ansöker genom “Ansök nu”-funktionen nedan.

Om Aleris

Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.

Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet. Aleriskoncernen har cirka 5 400 medarbetare i Skandinavien och omsätter cirka 7 miljarder SEK och ägs av Triton. Läs mer på: www.aleris.se